bersuami muda

pendapat ibu memanglah jodoh di tangan tuhan dan nabi kita sendiri muda bila berkahwin dengan siti khadijah,tapi nabi kan memang nabi yang sudah terbukti akhlak dan budi pekerti.
Dengan zaman siber yang serba mencabar buat senak kepala bila memikirkan ramai yang berlumba-lumba nak mencari suami muda.Memang pada awalnya bila kita tengah kemaruk tidur tak lena makan tak lalu semuanya nampak indah.
Perkahwinan bukan sehari dua apabila usia kita makin hari makin meningkat dan suami kita pula baru nak matang,orang kata macam baru nak akhil baligh apalagi baru nak masuk 40an,hai buat demam juga makcik-makcik ni nak maintain muka,apalagi badan yang dah mula bengkok tulang.

Kalau yang berduit bolehlah tahan sikit,cucuk mana yang patut laser mana yang boleh,serdev mana yang tahan,tapi kalau yang tak berapa banyak duit terpaksalah tahankan tengok rambut yang makin banyak putih dari hitamnya,beg mata yang makin besar,selera seksual pun dah berkurang.

Laki pula dah mula malu-malu kucing jalan dengan kita,apalagi nak pimpin tangan.
Memang ada yang sayang sangat dengan isteri tapi boleh kira berapa peratus.
Rata-rata isteri ramai yang makan hati tapi apa nak buat dah terlanjur kawin takkan nak buat hal,lagipun malu dengan kengkawan,sedara lagilah kalau dulu yang banyak membangkang.
Cinta bagi suami muda ni tak ramai yang ikhlas.Rata-rata nak buat sandaran atau tempat berteduh sementara dapat cinta baru.

Sebagai isteri yang bersuami muda tak akan lari dari perasaan takut suami akan lari,suami tak sayang lagi tapi hakikatnya itulah yang akan terjadi,pahit tapi itulah kenyataan yang harus dihadapi..

Dia tak akan menjadi sangat setia kalau isteri dah menopaus,kedut sana sini,paling-paling dia kesian saja.CINTA..SAYANG..???????????Tak payah diharaplah..Cari suraulah kita untuk buat amal tambah apa yang kurang...

0 ulasan:

Catat Ulasan